Joo - näin kävi, viikon päästä tehtiin uudestaan sama juttu, siis tottelevaisuuskoe. Meikäläiselle helppo homma, vaikka kyllä se meinasi siihen alkuun pysähtyä.

Yksi uroskoira ei pysynyt ollenkaan paikallamakuussa ja lähti meikäläisen peräpäätä haistelemaan, joo - tiedetään, tiedetään - juoksuhan mulla on tulossa lähitulevaisuudessa, mutta ei se ole mikään syy tulla meikäläistä nylkyttämään. Makasin siinä ja viheltelin itsekseni ja yritin olla niinkuin en olisikaan, mutta kun ei se ohjaaja saanut sitä jätkää pois mun niskasta, niin päätin lähteä emännän luo. Tuomari totesi, että pitkään kestin ja ei ollut meikäläisen syy, joten otettiin sitten uusiksi. Ja se oli sitten 10 points. Kyllähän mä tän jutun osaan, mutta miettikää itte, viittittekö maata vaan kylmän rauhallisesti paikoillaan, jos jätkä nuolee per...ttä. Ja ollaan niinku töissä, eikä vapaalla. Se on ihan eri juttu nimittäin.

No juu, se homma eteni sitten hyvin, vaikka oli räntäsade ja kaikki. Tuli 190 pistettä, oltiin kisanumerolla 2 ja mentiin kärkeen.. Samassa luokassa oli 30 osallistujaa. Emäntä jännitti koko ajan ja niinhän siinä kävi, että pysyttiin ykkösenä loppuun asti. Seuraavaksi tullut sai 182 pistettä. Oli sen verran jännä tilanne, että mun oma väki - poika ja isäntäkin - tulivat sinne odottamaan palkintojenjakoa. Minä ne bongasin jo kaukaa ja aloin hyppiä ja iloita, emäntä siihen, että mikäs malille tuli... ja huomasi kanssa muun perheen. Minä ne haistoin jo kaukaa. Mun omat ihmiset.

Joo - näin se lauantai kului meikäläisellä. Nyt pidetään koetouhuissa pieni tauko ja sitten vielä kokeillaan sitä kolmatta ykköstulosta. Sitten onkin edessä luokanvaihto. Mutta kirjoitellaan niistä sitten lisää.

toko21.jpg

tässä ollaan palkintojenjaossa - toi mies tuossa mun vieressä on tuomari, Ossi Harjula. Emäntä yrittää seistä selkä suorana, vaikka joku selkärankapullistuma vaivaa sitä kauheasti. Täytyy mun tolle emännällekin antaa 10 points, sairasvuoteelta kisoihin, hirveä lääkitys päällä. Mutta tällainen tiimi me ollaan - kaikki peliin.

sira2-1.jpg


täältä löytyy tulokset kokonaisuudessaan, luokassahan oli 30 koiraa:
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum19/HTML/001544.html

t. Sira the mali.